
Filters
Sorteer op Uitgelicht
-
Crafter MINO ALM All Mahogany -
Crafter ES-MAHO TE NAT Semi-akoestische western gitaar -
Crafter TB G-MAHO CE Anniversary mahogany series Semi-akoestische western gitaar -
Crafter MINO MAHO Semi-akoestische western gitaar -
Crafter HC100-CE-N Semi-Akoestische klassieke gitaar -
Crafter BIG MINO MACASS Semi-akoestische western gitaar -
Crafter HD250-N Silver Series 100 akoestische gitaar -
Crafter BIG MINO KOA Semi-akoestische western gitaar -
Crafter MIND T17E FGY N - Mind Fingerstyle series, Orchestra -
Crafter MIND ALK DL GCE Semi Akoestische gitaar -
Crafter HC250-CE-N Semi-Akoestische klassieke gitaar -
Crafter HD100-N Silver Series 100 akoestische gitaar -
Crafter D18CE PRO Stage Series Semi-akoestische western gitaar -
Crafter G600-N Able Series 600 akoestische gitaar -
Crafter BIG MINO BK WLN Semi-akoestische western gitaar -
Crafter G22CE PRO Stage Series Semi-akoestische western gitaar -
Crafter HD100CE Semi-Akoestische gitaar
Geschiedenis van Crafter
In de kelder van Hyunkwon Park, is in 1972 Crafter geboren. In de dagen dat Hyunkwon zijn “fabriek” begon, had hij 4 man in dienst en 20 vierkante meter werkruimte. De eerste werkplaats was namelijk in de kelder van zijn woonhuis. Dit hebben ze 6 jaar volgehouden. In 1978 verhuisden ze naar een groter pand. Vanaf dat moment begonnen ze gitaren te produceren en verkopen onder de merknaam Sungneum. Vrij vertaald betekent dit “bereiken van het geluid”.
De droom van een fabrikant
In Korea werden de gitaren in rap tempo verkocht. Toch was er meer nodig volgens Park. Zijn droom was om wereldwijd gitaren te verkopen dus daar streefde die dan ook naar. De zoon van Hyunkwon, Injae Park, werd in ’86 voorzitter van het bedrijf. Die gaf aan dat om internationaal te gaan, er een internationale naam aan het bedrijf verbonden worden. En zo kwam de naam Crafter in beeld. Dit was een blijk van waardering aan alle gitaarbouwers. Gelijk ook een teken naar buiten toe hoe Crafter om wil gaan met kwaliteit.
Crafter wereldwijd
Crafter is op dit moment goed voor zo’n 60.000 gitaren die jaarlijks de fabriek verlaten. Dit betekent dat er een groot deel vanuit de beste kwaliteit machinale productie gebeurt. Toch wordt er door vele vakmensen nog het een en ander met de hand gedaan. En worden alle processen nauwlettend in de gaten gehouden. Zo krijgt elke gitaar toch zijn eigen karakter mee als die de fabriek uit gaat.